poniedziałek, 1 września 2014

Parówki w cieście na ostro

Yarrr!
Jakoś przez ten okres urlopowy całkowicie oderwałam się od mojego bloga. Pora nadrobić zaległości i podzielić się z Wami moimi nowymi kulinarnymi odkryciami oraz tym co udało mi się zobaczyć i zdobyć w tym miesiącu. Zacznę od przepisu, który strasznie mi się spodobał. Jego wykonanie jest nie dość, że naprawdę proste, to i efekt końcowy jest naprawdę smaczny. Oto PARÓWKI W CIEŚCIE (w mojej wersji na ostro)! :)

Składniki:
  • 5-6 szt. parówek
  • ok. 50 dkg mąki pszennej
  • 2,5 dkg drożdży świeżych
  • 100 ml ciepłego mleka
  • 70 g margaryny
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • pieprz, papryka słodka, papryka ostra!, czosnek, majeranek


Przygotowanie:
  1. Zrobić rozczyn - drożdże, cukier i odrobina mleka rozprowadzić w miseczce z 1 łyżką mąki i pozostawić do wyrośnięcia.
  2. Masło stopić.
  3. Do wyrośniętego rozczynu dodać jajko (najlepiej żółtko, a białko zostawić do posmarowania na wierzch ciasta), i po kolei wyrabiając ciasto z każdym składnikiem, dodać mąkę z przyprawami, mleko i margarynę.
  4. Porządnie wyrobić ciasto, żeby z łatwością odchodziło od ręki i odstawić, przykrywając miseczkę ściereczką, pozostawić do wyrośnięcia.
  5. Ciasto rozwałkować.
  6. Każdą parówkę owijać w ciasto i kroić na małe kawałki.
  7. Kawałki ułożone na blaszce posmarować białkiem.
  8. Piec w piekarniku ok. 20 minut w 180 °C.


Smacznego!!! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...