sobota, 24 sierpnia 2013

Pulpety po maminemu

Kamraci!
Ile można jeść odgrzewane, bądź odmrażane kotlety?! :/ Jawnie wychodzą mi już one bokiem. Dlatego tez postanowiłam przygotować coś gotowanego, a że kombinować za bardzo mi się nie chciało, wybór padła na PULPETY PO MAMINEMU
 

Nie wiem jak Wam, ale jak dla mnie pulpety mojej mamy są po prostu rewelacyjne. Nie wiem jak ona to robi, ale choćbym nie wiem jak się starała, jej pulpety będą zawsze o niebo smaczniejsze od moich. Czy Wy też tak macie, że porównując wasze "kulinarne wypociny" dochodzicie do wniosku, że one i tak się nie umywają do tych przygotowanych przez Wasze mamy?

Nic no... oto przepis na pulpety mojej mamy. :)


Składniki:
  • 0,5-1,0 kg mięsa mielonego
  • 2-6 łyżek bułki tartej
  • 1 cebula pokrojona w drobną kostkę
  • 1-2 jajka (żółtka i białka oddzielnie)
  • sól, pieprz (ziołowy i naturalny) i ewentualnie inne przyprawy wg. uznania
  • czosnek
  • woda (taka ilość, aby zakryła pulpety)



Przygotowanie:
  1. Mięso wymieszać z żółtkiem/żółtkami. Dodać do tego sól i pieprz, cebulą, dobrze namoczoną w wodzie bułką tartą, czosnek i cebulę. Na koniec dodać ubite białka. Uformować kulki. 
  2. W garnku zagotować wodę. Wrzucać pulpety i gotować około 15-25 minut. 
  3. Po zagotowaniu ostatnich dodać starkowane marchew i seler, podpaloną na gazie cebulę, opcjonalnie kilka krążków pora, pietruszkę (natkę). Dodać następnie pomidory albo przecier pomidorowy lub koncentrat. Ewentualnie mozna dodać musztardę, aby sos był ostrzejszy.
  4. Do sosu można także dodać papryki, ogórka kwaszonego, zielonego groszku.
  5. Zabielić lub dodać trochę bułki tartej dla zagęszczenia sosu.
  6. Podawać z ziemniakami (można posypać je dodatkowo koperkiem).  
Gotowe! 
 
Smacznego! :)


PS. Jakbyście chcieli innej wersji na pulpety, oto ona Pulpety w sosie pomidorowym.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...