sobota, 26 kwietnia 2014

Piracka wyżerka, czyli . . . pizza

Aye Wam głodna braci!
Dziś po prostu mając ochotę na małe co nieco postanowiłam przygotować sobie... PIZZĘ. :D

Zawsze wydawało mi się, że jest z tym tak dużo roboty, a tu stwierdzam, że się pomyliłam. Nie jest to co prawda prawdziwa włoska pizza - do sprawdzenia tutaj (wg mnie mają tam najlepsze pizze), ale jak dla mnie to też rewelacyjna wersja na obiadek... od czasu do czasu. ;)

Chcecie przepis? Proszę oto on. :)


Składniki:
  • ½ kg mąki pszennej,
  • 40g drożdży,
  • 250 ml ciepłej wody lub mleka,
  • 1 łyżeczka soli,
  • ½ łyżeczki cukru (pożywka dla drożdży),
  • 2 łyżki oliwy,
  • sos pomidorowy,
  • dodatki w/g upodobań.

Przygotowanie:
  1. Drożdże rozprowadzić z cukrem i ciepłą wodą lub mlekiem, wymieszać z 4 łyżkami mąki przykryć i odstawić na 15-20 min., do wyrośnięcia. 
  2. Mąkę wymieszać z solą.
  3. Do mąki z solą wlać rozczyn drożdżowy, wymieszać i zagnieść dość miękkie ciasto. Jeżeli będzie za twarde dodać trochę wody, dodać oliwę, wszystko razem ponownie zagnieść. [Ciasto podczas zagniatania powinno wyglądać tak, jakby zaczynało puchnąć.]
    Kulę ciasta podzielić na 2 części. Z każdej wywałkować lub rozciągnąć w powietrzu na dłoni duży krążek o średnicy ok. 40 cm.
  4. Placki układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wysmarowanej oliwą. Posmarować sosem pomidorowym nałożyć wybrane przez siebie dodatki - kto co lubi. :D
  5. Piec w 220 °C ok. 15-20 min.

UWAGA!!! 
Należy pamiętać, że czym cieńsza pizza tym krócej pieczemy.


Smacznego pizzo-pożerania!!! ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...